sweetmoment.blo.gg

tankar som snurrar i huvudet så här på natten.

Publicerad 2013-12-26 02:32:00 i

Något som jag tänker på väldigt ofta är vem personer egentligen är. Man tror att man känner någon väldigt väl men sedan visar det sig att personen i fråga inte alls är den du först trott, vilken både kan vara positivt och negativt.. det beror på. Det jag avskyr är att vi som människor är alldeles för snabba att döma. Vi dömer en person vi inte känner på utseende, bakgrund, umgänge, familj osv osv. Det är så sjukt fel! Varför gör vi såhär? En människa med rika föräldrar som bor i ett lyxigt hus förmodar vi är lyckligast i världen trots att sanningen kan vara den att personen av någon viss anledning mår fruktansvärt dåligt. Detta leder till att personen det handlar om börja leva i den illusionen, vilket i många fall gör så att hon/han inte pratar om vad som är fel och därför heller inte kan ordna upp problemen. Allt vi gör jämt och ständigt är att anta en massa saker, som sprids vidare och bildar en falsk story om olika människor som sedan hänger med i långa perioder och skapar problem. Och det här med att det alltid ska snackas en massa. Saker som sägs, ska spridas vidare till andra och därmed görs sanningen om innan den sprids vidare ytterligare. Den du litar på, litar på någon annan som i sin tur litar på någon annan. Den enda man kan lita på till 100% är sig själv, så var nog med vad du säger och till vem. Om det du berättar för någon inte spridits med meningen, så har personen som fått veta 'råkat' säga det som inte fick sägas.. så även om man litar på någon så kan saker som inte ska komma ut, komma ut i alla fall. Tyvärr. Det finns människor som lever på andras bekostnad, de trycker ner andra för att själva få skina. Det finns inget värre. Ska det vara så i detta samhället att man måste göra såhär för att nå upp dit man vill? Alla kan inte nå till toppen, det förstår jag också. Men jag tycker fortfarande inte att vissa ska vara på botten för det, det finns mellanting. Vad du än vill i livet, och vem du än är så finns det en möjlighet att nå dit du vill, bara du kämpar och aldrig ge upp. Det är viktigast av allt, att aldrig ge upp. Och det gället allting. Om du får inställningen att ge upp när något känns svårt, kommer det spridas till fler och fler saker och till sist ger du upp i allt. Alla har något speciellt och ingen är mindre värd är någon annan. Fight for what you want, i know you can do it. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela