sweetmoment.blo.gg

Vem är jag?

Publicerad 2013-10-08 10:43:00 i

I förra veckan hade vi en uppgift. Vi skulle skriva ett brev till oss själva som vi sedan ska öppna när vi tar studenten, det vill säga om tre år. Det var ganska fritt om vad vi skulle skriva, men saker vi skulle ha med var vad vi förväntade oss av gymnasietiden, varför man valde just denna linjen, vad skillnaden är mellan grundskola och gymnasie osv. Men vi skulle också skriva vem vi var. Vilket låter som det enklaste i hela texten, men nej.. Det var det som tog upp i stort sett hela coachtiden för min del. Vem är jag? Jag har aldrig tänkt på det så, det känns som att jag vet vem jag är, vad jag gör och varför. Men när man väl ska få ner det på papper står det stilla. Det fick mig verkligen att fundera både på vem jag är nu, vem jag var för några år sedan och vem jag kommer att bli om jag fortsätter i samma riktning. Värt att tänka på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela