sweetmoment.blo.gg

Sa någon regn? Mat?

Publicerad 2014-08-31 21:01:23 i vardagsliv,

 Goaste collage-mixen någonsin, fantastiskt! 
 
Vilken natt, vilken dag. Åskat och framförallt regnat konstant.
   Vaknade flera gånger under natten av ett sjukt smattrande mot fönsterrutorna och samma sak var det på morgonen. Jag och Nelly gick upp och såg att deras trädgård var halvt under vatten och gräsklipparen var bara en av de saker som flöt runt i vatten. Även källaren visades ha drabbats av allt regn.
 
Hur som helst bestämde vi oss för att bege oss till gymmet...det var lättare sagt än gjort! Fick ta massa genvägar för att slippa köra helt under vatten vid tunnlar och broar. Bilar på väg ut på motorvägen stod i en enda klunga och kom varken bak eller fram. Såg bilder som folk skickat på bilar och bussar som stod helt under vatten och som folk fick simma ut ifrån.. Hemskt! Något sådant slapp vi dock men det tog verkligen sin tid att komma fram till gymmet.    Väl framme visade sig att de hade stängt då det kommit in vatten där. Även gymmet på kronprinsen hade samma problem och det sägs varit en läcka på stadion med.
   Till sist hamnade vi på ön och där var det inga problem att träna, puh! Hade riktigt kul där idag och jag slapp illamående och liknande som distraherade min träning senast. 
 
Ikväll har jag och familjen vågat oss ut i regnet igen och varit på en nyöppnad restaurang. Det var verkligen såå gott och skulle definitivt vilja komma tillbaka dit. Dessutom var det 30% på allt just för att det var nyöppnat så det var verkligen billigt också. Smidigt och bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela