sweetmoment.blo.gg

Sömnproblem?

Publicerad 2014-08-30 12:11:23 i vardagsliv,

Tumblr. 
 
Sedan jag började skolan har jag varit konstant trött. Men det är inte precis någonting ovanligt och det är rätt självklart att man är mer trött när man måste upp vid halv 6 än när man kan ligga och dra sig till 12. 
   Mitt "problem" sedan skolstart har dock varit att jag vaknar någon gång mellan 3-4 VARJE natt och när jag sedan slutligen somnat om hinner alarmet ringa innan jag ens kommit in i en skön sömn igen, vilket resulterar till att jag är extra trött när jag måste gå upp.
   Oftast har det varit kring 3:40 av någon anledning? Första gången tänkte jag att det bara var en slump och att jag kanske omedvetet störts av något ljud och därför vaknat, men efter två veckors tid känns det inte lika slumpat. 
 
Gick därför lite spontant ut på nätet för att se om de är någon annan som hade samma problem och det visade sig att de var ganska många som vaknar just den tiden på natten. 
    Alla hade såklart olika anledningar till varför detta sker och det stod allt mellan himmel och jord. Någon skrev att det berodde på att det var vargarnas timme och någon annan att det var satans tid. Men sedan fanns det några som skrev att det berodde på ångest. Denna ångesten behövde inte vara "medveten", dvs att man behövde inte veta just vad det var man hade ångest av för att det skulle ske. 
   Det var en tjej som skrivit att hon vaknat mellan 3-4 under en väldigt lång tid och efter besök hos läkare och psykolog hade de kommit fram till att det berodde på ångest. Hon hade sedan fått "leta fram" det som störde henne och prata ut om det och efter en tid var hennes vaknande om nätterna så gott som borta. Rätt sjukt ändå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela