sweetmoment.blo.gg

Sociala medier och stress

Publicerad 2015-11-24 10:07:00 i vardagsliv,

"Sociala medier är numera stressfaktorer för ungdomar" har man ju hört x antal gånger i livet, men det är inte för än nu som jag känner att jo visst fasiken kan det vara så. Mitt i allt dansande och pluggande ska jag hinna med två bloggar. Den ena kräver dessutom filmning och redigering vilket inte går på nolltid. Mitt dygn är intensivt och jag får frågan "hur får du det att gå ihop?" minst en gång om dagen. Svaret på det är att jag fixar det för att jag tycker att det är otroligt kul. Jag har helt enkelt motivationen och drivkraften att få ihop det, trots att jag vissa dagar bara längtar efter att få sova 14 timmar i sträck utan att behöva anstränga mig varken fysiskt eller mentalt. Jag älskar att dansa, jag vill få bra beytyg, att skriva mår jag bra av och att fota/filma samt att redigera står mig varmt om hjärtat. Därför går det!
 
Dock blir det ju ibland lite luckor i bloggen här och var beroende på vad jag måste prioritera i dagsläget, men jag försöker så gott det går. Vissa perioder ramlar det in flera gånger per dag och ibland dröjer det. Den senaste veckan har stressen tagit över mig och därmed har jag försvunnit lite, vilket är anledningen till att du just nu läser ett ursäktande inlägg med webkamera bilder i usel kvalité. Tack för att ni stannar kvar ändå!

Kommentarer

Postat av: nästisbästis

Publicerad 2015-12-14 14:42:35

fyfan vad snygg du är!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela