sweetmoment.blo.gg

Gott nytt år!

Publicerad 2016-01-03 14:22:23 i vardagsliv,

Nyårsafton ja, hade ni en bra sådan? Min spenderades i Malmö till 12-slaget och sedan resten av natten i Danmark, nånstans. Det känns hyfsat skumt att det nya året redan är kommet, 2015 gick så fort. Det var ett bra år dock, det var det. Allt har inte varit en dans på rosor, såklart, men när jag tänker på året i helhet så väger de positiva delarna så mycket mer än de negativa och det är det jag måste samt ska fokusera på. Det tjänar inget till att grubbla över det som varit.
 
Personligen så hoppas jag att ni har haft ett fantastiskt år och att 2016 blir minst lika underbart. Lägg på minnet att det är du som har kontrollen över hur året kommer att bli, åtminstone till största del. Några "2016, snälla bli mitt år" typer av statusar på sociala medier kommer inte att hjälpa ett dugg. Allt handlar om dig och hur du väljer att hantera saker och ting. Om du behandlar andra illa kan du inte förvänta dig att du senare ska ha dessa personerna på din sida. 2016 kan inte bli ett bra år om du inte kan vara god, både mot dig själv och mot din omgivning. Uppenbarligen kommer inte allt att flyta på. Saker kommer att gå fel, troligtvis kommer du att bli sårad, händelser och/eller personer kommer få dig att vilja backa. En del dagar kommer att vara skit, men majoriteten kommer att vara bra - om du tillåter det. Detta året har hela 366 dagar som du är fri att fylla med vad du vill. Dessa hundratalet dagar bör du ta vara på, så mycket du bara kan. Gör de värda att minnas. De flesta dagarna kommer att vara bra dagar, om du är en bra människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela