sweetmoment.blo.gg

Trettonde december, glad lucia.

Publicerad 2015-12-13 14:08:35 i vardagsliv,

Idag är det visst lucia och det tjuvstartade jag och några andra bollywood-tjejer att fira hemma hos Malin redan igår. Det hann visserligen bli den 13:e innan var och en av oss tagit oss hem därifrån så vid närmare eftertanke blev det ju väldigt rätt ändå, haha! 
 
Vad vi sysselsatte oss med var att äta gott, ta oss an diverse jultävlingar (varav bakmaskinen i tidslinjen var absolut svårast att placera ut) samt att skratta åt våra egna galenskaper. Gårdagen lärde mig bland annat att tinad torsk räknas som julmat och att nästkommande års julkalender ska heta lussebullarnas äventyr. Kreativa lekar ger ett och annat svar att skratta åt om man säger så. De stunder vi inte skrattade åt varandras gissningar om julkalendrar eller vilken känd person som gömde sig bakom skägget, pratade vi dock om allt mellan himmel och jord. Främsta samtalsämnet blev så klart dans, men vem kan klandra oss? Det är ju tack vare dansen som vi har kommit varandra nära, som vi överhuvudtaget har träffats. Om det inte vore för den hade jag aldrig knutit band med dessa tjejer som jag idag tycker så väldigt mycket om. 
   Det bästa av allt är att vi alla egentligen är väldigt olika, dock ändå så lika. Vi är ett gäng med olika åldrar, utbildningar och framtidsplaner, med samma huvudsakliga intresse, som har träffats och blivit nära på otroligt kort tid. Vi pratar som om vi har känt varandra i evigheter och det är alltid lika intressant att dela med sig av saker i detta sällskap då man varje gång lär sig något nytt av varandra. Att kunna växla mellan att vara flummig till att prata om de mest seriösa sakerna så enkelt som vi kan är så skönt. Trivs som fisken i vattnet med dessa människorna, vi är så himla bra tillsammans! 

Kommentarer

Postat av: Issssaaa

Publicerad 2015-12-14 14:41:12

Tummen upp för dans och allt bra det medför!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela