sweetmoment.blo.gg

Vi överlevde förmiddagen med nöd och näppe

Publicerad 2015-12-26 23:55:39 i vardagsliv,

En nödsituation uppstod och vi fick akut traska bort till barista för att köpa oss vars en islatte. Det var den 26 december, mellandagsrean var igång och två tjejer iklädda varma vinterjackor trivdes inte många minuter på ett smockat emporia. 
 
Nelly behövde ballerinaskor, sommarkläder och en ny bikini inför sin resa. Jag var i behov av lite av varje men skulle främst fixa min Michael Kors klocka som är alldeles för stor för min minimala handled. Om vi spolar tillbaka bandet lite lite, så kan jag tydliggöra att Nelly inte BEHÖVDE någon bikini (hon har ca 1000) utan det var bara så att hon VILLE ha en ny. Det man inte behöver, det hittar man. Hon fick alltså med sig en bikini hem men inget annat av det nödvändiga. Jag köpte en skjorta något spontant och fick uppenbarligen inte min klocka fixad på grund av alldeles för långa köer enligt vår bedömning. Mellandagsrea är ju lite sådär småkul, men det finns saker jag hellre ägnar min tid och energi på om jag ska vara ärlig... Så som att pusta ut och dricka islatte med min bästa vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela