sweetmoment.blo.gg

Influensatider

Publicerad 2016-02-03 07:06:00 i vardagsliv,

Mår inte helt hundra idag. Huvudet känns tungt som en sten efter ännu en natt fylld med orolig sömn. Inte är det så konstigt dock med tanke på att varenda människa jag bryr mig om verkar ha gått och blivit med influensa, hipp hurray... fast nay! Först var det pappa, lycklig var jag som inte blev sjuk trots att jag vanligtvis bara brukar behöva höra någon säga ordet "snuva" för att smittad. Nu när pappa är frisk är det de tre vänner som står mig närmast som har fått ta över influensan, stackars stackars dom. 
 
Hur som helst så har jag precis flyttat in till min february-flat-mate som är en ängel och erbjuder mig ett hem medan badrummet i vår lägenhet renoveras. Istället för att leva utan vatten har jag allt och lite till här, bäst är ju så klart min bro och study buddy som är det mest fantastiska sällskapet man kan tänka sig. Det enda som fattas är min gosiga kise som jag föredrar att ha liggandes vid fotändan av min säng. Lyckligtvis kan jag hälsa på henne precis när som helst och vetskapen av att hon kommer att möta mig spinnandes vid dörren för att, så fort jag slår mig ner, hoppa upp i mitt knä gör mig så glad att huvudvärken inte längre spelar någon större roll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela