sweetmoment.blo.gg

Svettigt och kul

Publicerad 2016-06-03 08:58:00 i vardagsliv,

Min motivation gällande gym, eller i och för sig gällande det mesta, går verkligen i vågor. Inte kan jag väl vara den enda som har det så? Just nu är jag inne i en period då motivationen verkligen finns, inte minst när det kommer till träning. Känslan efter ett bra pass och/eller en omgång styrka på gymmet får mig att känna mig levande - det motiverar mig till att vilja på det igen trots att det ibland känns så jobbigt att man bara vill lägga sig ner på golvet och gnälla som ett litet barn (och det händer visserligen att jag gör det också hehe, men bara för en sekund eller två - sorry bro)!
 
Igår blev det först zumba tills jag bokstavligen drunknade i min egen svett och därefter mage, armar och ben på gymmet. Frozen yoghurt med massa frukt och bär blev sedan den utmärkta kvällsmaten i sommarhettan, mums! Det är bra att ha människor i sin omgivning som har bra inflytande på en. Study buddy, dance buddy, gym buddy - jag fick allt i ett. Har tack vare den motivation och vilja jag fått, blivit så mycket starkare bara på senaste tiden och resultaten får mig att villja käma på ännu mer. Lär mig dessutom tekniken bakom olika övningar allt bättre för var gång så att jag kan utföra de korrekt. Redan taggar jag nästa gång jag ska blippa kortet och gå in genom f24s dörrar och ta ut all min energi. När träning är kul, det är då det är rätt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela