sweetmoment.blo.gg

En ovanligt produktiv söndag

Publicerad 2016-05-15 19:02:00 i vardagsliv,

Hej sköna ni, hoppas allt är bra!? Själv känns det för en gångs skull kanon, något jag sällan brukar säga en söndagskväll. Jag brukar alltid relatera till citatet "det är inte söndag för än du har slösat hela dagen och sedan mår dåligt över det runt åtta-tiden" men så känner jag inte idag. Visserligen är klockan bara sju men om en timme lär jag förhoppningsvis ligga ännu bättre i tidsplanering så det ser inte annat än ljust ut.
 
Slösat bort hela dagen har jag alltså inte gjort idag. Vakna gjorde jag hyfsat tidigt trots att jag kom i säng ganska sent. Frukost, några koppar kaffe och sedan tog jag bussen ner till stan för ett zumba-pass på gymmet. Efter passet, när klockan var runt 11, körde jag lite armar inne på tjejgymmet innan jag lämnade. På hemvägen stannade jag till på coop för att handla lite nödvändigheter i matväg som jag behöver för att överleva veckan, därifrån promenerade jag hem. Väl hemma åt jag, städade undan och fixade ett & annat på datorn som länge behövt ordnas upp.
 
Nu sitter jag i stugan med katten i knät och ska strax ge ett helhjärtat försök att skriva klart filosofiuppgiften som är en av de sista uppgifterna jag har kvar att göra i skolan. Tänkte bara fylla på kaffekoppen samt sno några få välförtjänta godisbitar av mamma och sedan sätter jag igång, wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela