sweetmoment.blo.gg

Förändring under en natt

Publicerad 2016-05-22 10:35:00 i tänkvärt/åsikter, vardagsliv,

Throwback, Ystad saltsjöbad.
Idag vaknade jag med en känsla av att en förändring skulle ske från min sida, jag vaknade med motivation. Allt det där som jag fruktar, allt som jag skjutit upp - det vill jag nu ta tag i. Det är rätt så konstigt, men också fantastiskt, hur ens inställning kan förändras över en natt. Igår kände jag sådan stress bara av tanken på vad som komma skall, idag är jag nyfiken.
 
Pluggandet som inte gick något vidare bra igår ska jag alldeles strax ta tag i. En ordentlig frukost och sedan samlar jag ihop allt jag behöver och beger mig ner till stugan. I vårt ljusa och soliga uterum är tanken att jag ska få så mycket som bara tänkas kan gjort idag, det är steg ett. Imorgon ska jag se till att skriva ett CV, med hjälp av den finaste om mest omtänksamma vän jag har, som jag sedan ska skicka för att se om det ännu finns chans att få ett sommarjobb såhär sent. Om inte det är möjligt så är kanske något extra-jobb till hösten plan B, hur som helst är ett CV alltid bra att ha till hands. Andra småplaner gällande hösten har jag dessutom börjat spåna på, det gör mig både nervös och exalterad. 
 
Vad som händer framöver, det har jag alltså absolut ingen aning om. Det viktigaste är att jag nu känner mig mer redo för en förändring, för jag vet att jag kan. Vad som stoppar mig är inte min kapacitet, det är mitt tankesätt. Det är nästan lite galet hur mycket ångest som kan fylla en tonårskropp, det är dags att jobba emot det. Så från och med nu är det positivt tänkande som gäller, även när det kommer till framtidsplanerna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela