sweetmoment.blo.gg

Sol-och gymhäng

Publicerad 2016-05-31 13:57:43 i vardagsliv,

Espresso house i strålande sol, styrka på gymmet och därefter Lottens zumba - gårdagen var det inte mycket fel på. Efter en hemsk natt full med skumma mardrömmar som gjorde mig så rädd att jag denna natt bestämde mig för att sova i stugan hos föräldrarna, var det skönt att först och främst få sitta och snacka några timmar med bro. Hon har en tendens att få mig att glömma alla bekymmer och inse att det är helt obetydligt att grubbla över småsaker. Att gymma med henne är också super eftersom jag får så mycket ut av det, hon vet nämligen precis vad hon snackar om. Förutom att hon är det bästa tänkbara sällskapet så visar hon bra övningar, lär mig vad som är rätt och fel samt får mig att förstå hur och var saker och ting ska kännas. Effektivt är det rätta ordet! Känner exempelvis av träningsvärken i armarna som bara den nu medan jag skriver. Det är alltså inte endast positivt för henne själv att hon nu är på bättringsvägen efter att ha varit sjuk i vad som känns som en evighet, utan det är även kanon för min del eftersom jag nu med största sannolikhet kommer att bli meddragen till gymmet vare sig jag orkar eller inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela