sweetmoment.blo.gg

upp och ner

Publicerad 2016-05-24 22:51:00 i vardagsliv,

Upp och ner, det är nog den kortaste och mest lämpliga beskrivningen jag kan göra av dagen som varit. Det positiva med dagen har varit ljuvlig väder, härliga vänner och så klart dans. Mindre bra har dock varit vilda diskussioner om betyg, bland annat. Att någon skapat en fake-profil i mitt namn och med mina bilder på facebook var kanske inte heller så roligt. Eller jo, lite komiskt är det ändå att någon tar sig tiden att skapa ett konto, skicka vänförfrågningar till mina vänner och andra samt skriva meddelande som "bruden med den snyggaste profilbilden" till personer jag känner. För att toppa dagen råkade jag dessutom, på något himla märkligt vis, nyligen radera mina senaste bilder på instagram också... en sådan liten skitsak som kan göra en alldeles för upprörd!
 
Låt mig dock fokusera på det positiva. Som att det nu inte är långt kvar till studenten, att jag och Jasmine hade en mysig och välbehövlig pratstund på vår favoritplats vid kanalen efter skolan eller på det faktum att jag faktiskt blivit brun vilket alltid är ett stort plus för mig. Imorgon är en ny dag, med sol och massa dans, och jag är väldigt redo. Den där quoten "It's a bad day, not a bad life" är så himla bra att tänka på ibland. Har så lätt för att falla in i ett allt-går-åt-helvete-mode så fort det blir för mycket när jag redan är stressad och i full gång så ibland är det bra med en liten påminnelse, trots att man egentligen vet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela