sweetmoment.blo.gg

Första september

Publicerad 2016-09-01 16:21:00 i vardagsliv,

1 september och jag känner att det är dags att visa att jag lever. Efter en hektisk jobb-sommar som startade ganska direkt efter studenten känner jag att jag nu har en stund över att skriva några rader, något som jag faktiskt saknat.
 
September ja, vilket betyder att hösten närmar sig med stormsteg. Den sommarvärme som inte riktigt dök upp under sommarmånaderna har dock vaknat till liv på nytt nu de senaste dagarna och solens strålar har lyckligtvis letat sig fram och värmt på väldigt bra. Trots att hösten är kommen är alltså inte höstvädret här, så vi håller oss till att kalla den nuvarande perioden för sensommar tycker jag. Det låter precis lika fint och skönt som det är!
 
Höst, vad händer då nu i höst? Det är knappt så att jag själv kan svaret på den frågan. Kortfattat skulle man väl kunna säga lite allt möjligt. Då jag inte kunnat välja inriktning gällande vad jag vill plugga vidare har jag beslutat att vänta, troligen ett år, med det. Jag har foten inne i arbetslivet eftersom jag jobbat hundra, eller kanske närmre hundratio, procent på ett LSS hela sommaren där jag trivs väldigt bra. Min månadsanställning är nu slut men jag vikarierar en hel del och så hoppas jag att det kommer att forstätta bli framöver, både där och på två andra verksamheter som jag skulle kunna tänka mig att vara på. I övrigt har jag utbildat mig till funky kidz dansinstruktör och kommer därmed, om ca två veckor, börja undervisa barn i åldersgrupperna 2-3 och 4-5 varje helg, vilket ska bli både spännande och utmanande. På vardagar kommer jag att dansa så mycket det bara går och eftersom jag driver min dansskolas blogg kommer jag att spendera mycket tid på skrivande, fotande och filmande också. Lite gymmande på det, fika-dejter med finfina vänner och en välbehövd mini-semester i Schweiz och jag är övertygad om att detta blir en toppen-höst! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela