sweetmoment.blo.gg

Söndag

Publicerad 2016-09-04 23:16:38 i vardagsliv,

Är så hyperaktiv att jag inte längre kan sova om nätterna. Vanan av att knappt få så mycket som en blund sitter i och sömn känns helt värdelöst. Illa? Ja, något. Nu när det äntligen finns utrymme för normal mängd antal timmars sömn så tycker tydligen både kropp och huvud att det är alldeles för sent för sådant, jag funkar ju finfint ändå???
 
Uppe med tuppen imorse (eller rättare sagt två timmar innan, 05.00) och sedan for jag till jobb. Bussen var något sen och regnet förstörde mitt nyplattade hår en aning men inte blev jag lidande många sekunder för det. På jobbet skedde lite väl många dramatiska saker på en och samma gång, alltså defintivt mer katastrofala än mitt förstörda hår, men det löste jag galant som tur var. Paniksituationer är jag inte helt dum på i alla fall ser man, skönt att veta att man oftast klarar mer än man ibland tror.
 
Den händelserika jobbdagen gick hur som helst fort och när jag slutat hamnade jag på Barista med en kaffe i hand. Datorn, hörlurarna och ett anteckningsblock gjorde mig sällskap för lite videoredigering och koreografi-inlärning. Därefter blev det två timmar på gymmet, lite cardio, styrka och stretch. Kommit igång så himla bra nu och det känns kanon, både i kropp och knopp. Avslutningvis, det vill säga innan jag landade i soffan där jag befinner mig nu, kröp jag ner i ett varmt skumbad. Jag tänkte att eftersom det var evigheter sedan jag unnade mig ett bad kan jag lika bra passa på när jag redan är genomblöt av både svett och regndroppar i tusenfalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela