sweetmoment.blo.gg

I wish R.I.P meant "return if possible"

Publicerad 2013-11-02 23:25:31 i

Idag behöver jag gråta, gråta i mängder för alla som jag älskar, och som jag vet älskar mig tillbaka.
 
 Alla helgons dag, dagen då vi tänker på alla våra saknade i himlen lite extra mycket. Alla mina fina och mysiga djur sen barnsben tills nu som varit med mig, jag saknar er och eran närvaro. Saknar att ha er vid min sida när allt är perfekt, jag saknar att ha er vid min sida när ingenting är som det ska, jag saknar er. Farmor, jag minns när jag kom hem från skolan en dag och märkte på pappa att något inte var som det skulle. Jag frågade och han berättade för mig att farmor hade gått bort. Det var många år sedan nu, men jag kan fortfarande minnas känslan inom mig när han berättade. Att farmor, min trygghet, var borta. Trots att jag var liten minns jag dig så mycket. Jag älskade att vara hos dig, bygga kojor och sitta och läsa i din garderob. Vi satt och åt choklad, du och jag, fast jag inte ens tyckte om mörk choklad så var det något av det bästa som fanns. Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta farmor, Och jag är stolt att bära ditt namn som mitt andranamn. Jag älskar dig, elizabeth ♥
Mormor, du försvann väldigt plötsligt från mig i början av detta året. Tårarna bara rinner ner när jag tänker på att jag inte kan längre kan åka till dig. Att vara hos dig var definitationen av lycka när jag var liten. Du var alltid med mig ute och lekte och varje gång jag kom till dig hade du köpt en liten present till mig. När jag blev äldre spelade vi jämt kort, och skrattade i mängder. Vi hade precis samma humor du och jag, och jag får fortfarande höra att jag är lik dig på många sätt. Det gör mig så glad, du är med mig hela tiden. Det var en dag mamma berättade att du låg på sjukhuset, jag blev såklart orolig men du har klarat det så många gånger innan. Du var världens starkaste som tagit dig igenom så mycket. Men något kändes annorlunda när mamma och hennes systrar började sova över på sjukhuset. Jag var i skolan när jag fick veta att du hade gått bort, du har nu flygit upp till himlen och är världens finaste ängel som vakar över oss här på jorden. Även ditt namn bär jag med stolthet, gud vad jag saknar dig. Jag älskar dig, karin ♥ 
 

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela