sweetmoment.blo.gg

Hallå mitt i julen

Publicerad 2015-12-26 21:39:30 i vardagsliv,

Syskonen mina har jag fått träffa idag och tillsammans har vi firat lite mer jul, dock på vårt egna lilla vis. Inte vet jag om det beror på att jag är 18 år fyllda och inte längre känner det där barnsliga julpirret, men idag känner jag mer stress än ro av julen. Julhysterin knäcker mig nästan - det handlar för mycket om julklappar och traditioner än gemenskap för min smak. Jag kan helhjärtat medge att jag njuter tusen gånger mer av dagarna efter den 24:e än under själva julafton. Förmodligen har det att göra med att alla förväntningar är borta då, förväntningarna om den här speciella och sagolika dagen/kvällen som man haft sedan barnsben. Det är så skönt att bara existera och låta nöjet komma av sig själv till skillnad från julaftonskvällen då jag ibland kan uppleva allt lite framtvingat. Förstå mig inte fel dock, min jul har både varit och är jättemysig och jag hoppas att er har varit likaså! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela