sweetmoment.blo.gg

Team no sleep

Publicerad 2015-12-16 07:24:30 i vardagsliv,

Glad idag? Hm... sådär. Sömnen de senaste nätterna har knappt varit existerande. Igår vaknade jag med röda ögon och en trötthet som inte ville ge med sig. Egentligen inte så konstigt när varken kroppen eller hjärnan fått vila ut ordentligt. Tog därmed en nap innan kemi-pluggandet satte igång och Jasmine som var här fick helt enkelt göra likaså, haha.
    Idag däremot, ville jag vakna och känna mig fräsh så igårkväll betämde jag mig för att somna tidigare. Tro det eller ej, men så blev det också. Annars är det lätt hänt att det bara är sådant som sägs men så upprepar sig samma historia igen, speciellt för mig som är otroligt kvällspigg. 
    Jag somnade alltså vid 22-nångång och tänkte "yes, 8 timmars sömn för första gången på evigheter kommer att bli guld". Självklart blev det inte fallet eftersom jag mitt i natten vaknade av världens mardröm som sedan höll mig vaken jättelänge. Jag var alldeles skakig och kunde inte på något vis sluta ögonen för att somna om, jag ville inte tillbaka dit. Drömmen var så verkligen och varje detalj skär rakt in i hjärtat, även nu när jag tänker tillbaka på det igen. Slutligen, när jag någon gång lyckades somna om hade det gått så pass lång tid att jag aldrig kom in i den där djupa, sköna, välbehövda sömnen igen... Jag antar att sömn inte är för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela