sweetmoment.blo.gg

Precis som potatismos

Publicerad 2016-07-15 19:52:00 i vardagsliv,

Efter denna hektiska jobbvecka känner jag mig som mos... alltså verkligen precis så som man kan föreställa sig att potatismos känner sig. Jag är slö i hela kroppen så spaghetti vore en bra jämförelse men eftersom huvudet är det mest drabbade kändes mos mest lämpligt. Skämt åsido och nog om moset... Jag är i alla fall oerhört tacksam över att det är fredag och att jag är ledig helg. Veckan på jobb har varit hektisk, inte minst igår när jag jobbade 8h ensam. Men men, har ändå haft roligt och skrattat massvis mellan varven och trivs kanon det gör jag också så inte ska jag väl klaga. 
Jag är nyligen hemkommen från en kort gymsesh och ett helgrymt bodyjam-pass som fick både kropp och huvud att snurra till det ordentligt. Snacka om härligt att att ta ut de sista krafterna, både fysiskt och psykiskt (det var värsta hjärngympan) innan man kan landa och ta helg. Ikväll skippar jag allt som heter fest och imorgon vill jag helst göra ingenting innan den fullbokade söndagen och den fullproppade kommande veckan är här. Antar att det är så här man känner sina få lediga dagar när man jobbar fulltid, nu har jag fått kunskap om det i alla fall och det är väl bra - om inte för mig så för någon annan! Kära mamma, förlåt för alla gånger jag som barn varit krävande, irriterande, livlig, envis och jävlig mot dig varje gång du velat koppla av under någon av dina få lediga helger... I feel u now mom - det ska aldrig mer upprepas... jag ska vara lugn och tyst som en mus. Föralltid. Yours sincerely, Molly!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela