sweetmoment.blo.gg

En längtan

Publicerad 2016-07-06 05:32:08 i vardagsliv,

Slår upp ögonen, 4.30 är klockan som så många andra morgnar numera. Utanför öser regnet ner, vinden är stark och grenarna svajar hit och dit. Snuvar och nyser gör jag, som bonus slår en huvudvärk till så fort jag reser mig upp från sängen. Att bosätta sig i soffan med en filt, bra serie och en kopp rykande hett te vore susen. Att somna om vore ännu bättre. 
 
Hitills har det varit lugnt men idag saknar jag sommarvärme, strålande sol och tunna kläder. Jag saknar dessutom min bro som fortfarande befinner sig i Orlando, troligen med just det vädret jag önskar. Jag vill sitta på Espresso House iklädd en sval klänning, dricka något svalkande och prata i timmar. Jag vill värmas och svettas av solen, inte av något klibbigt och fuktigt regn-& åskväder. Idag längtar jag faktiskt bra mycket tills sommaren återvänder, ordentligt!

Kommentarer

Postat av: Lollo

Publicerad 2016-07-06 08:40:39

Saknar också sommaren lite.. och det är juli! Men blir förvånad över mej själv som faktiskt tycker det är mysigt med detta tidiga höstrusket 😮❤

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela