sweetmoment.blo.gg

Fick inte åka hem

Publicerad 2016-06-21 13:02:00 i vardagsliv,

I efterhand är det rätt lätt att skratta åt saker men just i stundens hetta är det desto svårare att dra till med en leende, precis så är det i alla fall gällande min inte så lyckade fredag. Låt mig ta det från början - Jag hade varit på crewträning när jag tog upp min mobil och displayen visade flertalet missade samtal från Richelle som då befann sig på jobbet i Danmark. Ett samtal tillbaka och jag får stressat höra hur hon glömt sitt körkort hemma och därmed inte kommer att kunna hem senare samma kväll efter arbetspassets slut. Trött och något irriterad på situationen tar jag mig hem till henne, hämtar körkortet, slänger ner en kvarg i väskan att käka på tåget, går ner till bussen, laddar över pengar på ett jojokort och köper en tur-och returbiljett till kastrup. När jag väl stigit av bussen springer jag till tåget och åker sedan över bron till vårt kära grannland.
 
Väl där, när klockan slagit 22.54, möter Richelle mig - jag överlämnar körkortet, hon tackar mig så hemskt mycket och skämtar lite om att det vore förargligt om jag nu glömt mitt ID istället, jag skrattar och försäkrar mig om att jag har det och går därefter ner till spåret för att ta 06-tåget hem. Smidigt och bra, då hinner jag alltså komma i säng i tid så att jag orkar med den tidiga morgon på det nya eventuella jobbet som väntar tänkte jag. Men icke! Glömt ID-kortet hade jag inte men istället visade det sig att jag fått med mig ett ogiltigt sådant - de vägrade låta mig åka över eftersom kortet var utgånget för drygt en månad sedan. 
 
Mamma fick leta upp mitt pass och ta en taxi till Hyllie och Richelle, som nu hade sin legitimation, fick ta tåget till samma ställe för att möta upp henne och hämta passet. Därefter fick hon ta sig tillbaka till mig som satt och väntade alldeles själv på Kastrup bland flertalet fulla danskar och en arg kvinna som ville ha uttaget där jag satt och laddade min mobil. Tågen gick väldigt sällan och det var massa förseningar hit och dit så det tog evigheter innan jag slutligen kom hem. Jag tog då en varm dusch då jag var alldeles kallsvettig i mina träningskläder och sedan gick jag till sängs, med sminket på för orken var helt försvunnen. Hann sova max två timmar innan jag var tvungen att gå upp för att ta bussen till jobbet. Hur många liter kaffe jag slörpade i mig den lördagen vet nog ingen men både jobb och kvällsträning klarade jag av innan jag senare på kvällen ramlade ihop på sängen och sov som ett litet barn!

Kommentarer

Postat av: Bunny Therése

Publicerad 2016-06-21 13:16:18

Ahahaha OMG?! For reals? Så sjuuuukt!!

Svar: Ja helt galet :o
Molly Fredin

Postat av: isssaaa

Publicerad 2016-06-22 14:32:58

HAHAH alltså sånt händer bara dig! stackars mini!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela