sweetmoment.blo.gg

Måndagsmorgon

Publicerad 2016-06-27 10:04:00 i vardagsliv,

Då var det måndag och dags för första riktiga jobbdagen. Är trött som tusan men ändå uppe i varv på grund av allt som ska hinnas med, önskar att jag hade lika mycket ro som katten min. Men icke sa nicke, medan hon ligger och snarkar på golvet springer jag omkring och fixar matlåda, fyller i papper till polisen samt ännu fler papper som ska skickas till besporty innan onsdag och i samma veva försöker jag komma på vad jag ska ha på mig. Sedan jag vaknade har det hunnit med att vara mulet, ösregna och nu har himlen spruckit upp och solen skiner för fullt. Dagens val av kläder är alltså ett stort problem för en velig typ som mig men med tanke på att jag tänkte ta en sväng om gymmet efter jobb och därmed lär vara hemma rätt sent är det kanske lika bra att satsa på jeans, eller...?

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2016-06-27 11:16:00

Att vara katt verkar vara behagligt och lugnt :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela