sweetmoment.blo.gg

Ge aldrig upp, lilla vän!

Publicerad 2016-09-05 09:52:55 i inspiration, tänkvärt/åsikter,

"Ge aldrig upp", så springer fem-åringen på mitt jobb runt och säger till alla så fort hon får chansen - dagligen. Hur fint är egentligen inte det? Första gången jag träffade denna lilla ängel så busade vi omkring utomhus i solsken, flera timmar. När jag skulle gå för kvällen sprang hon fram och gav mig en kram. "Vi ses imorgon!?" sa hon lite frågande samtidigt som hon lät sina korta små armar omfamna mig. Jag nickade, hon släppte taget och började springa, skutta och hoppa åt andra hållet. Precis innan jag svängde runt husknuten ser jag henne vända om. "En sak till" ropar hon... "Ge aldrig upp!"
 
Jag blev så paff. Vet inte var orden plötsligt kom ifrån men jag tyckte att det var så fint på något vis. Hon är så liten men fy bubblan vad klok hon är. En liten vilding som inte alltid verkar ha koll men jodå, där inne i huvudet döljer sig så mycket mer.
 
Att nu under en hel sommar ha fått se denna tjej med sprudlande energi sprida dessa tre starka ord till varenda kotte hon stöter på, det gör mig varm. Meningen har verkligen fastnat i hennes hjärta och nu vill hon förmedla till världen hur viktigt det faktiskt är att aldrig ge upp. Denna flicka är en liten kämpe, det är det tusen saker som talar för, och jag är så glad över den styrka hon, trots tidiga hinder, verkar ha funnit. Egentligen vill jag bara till dig lilla tjej, säga precis samma sak tillbaka - GE ALDRIG UPP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Molly Fredin, 97 var året jag föddes. Bosatt och uppväxt i Malmö. Mina planer inför framtiden är osäkra men för tillfället läser jag samhälle med inriktning beteendevetenskap. Jag är en riktig tänkare som funderar på allt mellan himmel och jord, jag andas dans, älskar att fotografera, är förälskad i Håkan Hellströms texter och är för det mesta väldigt glad. Jag är beroende av dancehall, koffein, katter och brunbrända ben. Kikar ni in här då och då får ni ta del av mina tankar, min vardag, musik jag gillar, bilder, en hel del dans och lite annat som dyker upp i huvudet medan fingrarna touchar tangenterna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela